Inredningen i en butik är alltid viktig, då det är den som ger dina kunder ett gott eller ett dåligt intryck av företaget. För en liten butik med mobiltillbehör är det viktigt med en säljande och överskådlig produktdisplay. Sådan optimering ökar försäljningen, men det är även viktigt att få butiken att synas från utsidan.
Hur mobiltillbehören är organiserade och hur de exponeras för kunderna, är A och O för att få kunderna att hitta rätt produkt att köpa. Kunder har inte tid att stå och leta igenom en hel butik efter rätt mobiltillbehör så det gäller att förenkla deras köpprocess. Med displayhyllor eller produktställ från Displayexperten.se kan mobiltillbehören eller andra produkter sorteras och lyftas fram synligt i butiken.
Inredning med fokus på produkterna
Vilken typ av displayhyllor eller produktställ som är optimal för butiken, beror till stor del på vilken typ av produkter det gäller. Om det är en liten butik för mobiltillbehör kan det vara bra att försöka få plats med så många produkter som möjligt på den lilla ytan, vilket kan genomföras om det finns alternativ både för att hänga produkter och lägga dem nedanför. Var dock observant så att det inte ska se stökigt ut för att det blir för mycket. Det kan bland annat undvikas genom bra organisering och en tydlig uppdelning av produkterna med skyltar eller annat som tydligt visar kunderna var de ska leta.
Få butiken att synas
Du kan locka in nya kunder genom att göra butiken synligare med en gatupratare som visar att ni finns samt eventuella erbjudanden. Här kan du lyfta fram fördelar för er butik, som kan utmärka er bland lokala konkurrenter. Konkurrens är ofta positivt, men när du väljer butiksläge bör du ha koll på konkurrensen för att bedöma att den lokala marknaden inte redan är för stor. Med stor konkurrens kan ditt företag behöva särskilja sig på flera sätt. Att ofta påminnas om butiksdöden kan också avskräcka. Dock finns det för- och nackdelar för webbutiker också. Utnyttja även skyltfönster till att skapa ett intresse hos förbipasserande.